5 MITURI DESPRE SOMN

Postat de Pansiprod Distributie pe

Există multe informații despre insomnie, despre somn și remedii pentru îmbunătățirea somnului. Odată cu aceste informații, au apărut și anumite mituri, iar unele dintre acestea s-au perpetuat.

Pentru o calitate cât mai bună a somnului, o informație cât mai bună. Să demontăm cinci dintre cele mai frecvente mituri!

1. Trebuie să dormi 8 ore pe noapte

În realitate, National Sleep Foundation a publicat recent cercetări care afirmă că nu există ore standard de somn pentru toată lumea. Orele necesare de somn variază în funcție de vârstă, cicluri circadiene, stil de viață și sănătate. Deci dacă cele opt ore de somn rămân cele recomandate în general, nu există date științifice care să susțină această ipoteză.

2. Obișnuiește corpul cu mai puțin somn pentru a performanțe mai bune

Somnul nu este o pierdere de timp, ci o necesitate. A decide să dormi mai puține ore nu aduce niciun beneficiu în ceea ce privește performanța, ba chiar dimpotrivă. Dacă vrem să ne îmbunătățim performanțele, ar trebui să ne concentrăm pe calitatea somnului. Privarea în mod repetat de somn poate duce la boli de inimă, depresie, diabet și chiar obezitate.

3. A dormi mai mult înseamnă a dormi mai bine și a fi mai odihnit

Fals! Dimpotrivă, unele studii au arătat că a dormi mai mult de opt ore nu numai că nu este benefic, ci stimulează letargia. Somnul în exces este chiar recunoscut ca o boală, de la hipersomnia idiopatică la narcolepsie. Cei care suferă de aceste afecțiuni nu se simt deloc odihniți și se luptă să se trezească dimineața.

 

4. Copiii ar trebui duși la culcare când sunt obosiți

De fapt, copiii ar trebui duși la culcare la aceeași oră în fiecare seară și ar trebui să existe o rutină. Sigur, nu este ușor să-i trimiți în pat la aceeași oră, seară de seară, dar dacă îți formezi un obicei, dacă parcurgi anumite activități înainte, va fi mai ușor.

 

5. Dacă adormi chiar și cu un pic înainte de miezul nopții înseamnă că dormi mai bine

Ora ideală să adormi este ora 21. Sigur că uneori programul nu ne permite, dar trebuie să avem în vedere că în prima treime a nopții, adică în orele chiar de dinainte de miezul nopții, are loc cea mai profundă etapă a somnului, în timp ce în următoarele ore somnul nu mai este la fel de profund.
 

Ce e de făcut când apar tulburările de somn?

În caz de tulburări ușoare ale somnului, puteți încerca să utilizați suplimente naturale, cum ar fi melatonina pură. Suplimentele de melatonină pot fi luate atât de adulți, cât și de copii (există produse special destinate acestora).
Sursa: Blog ESI Italia

Postare mai nouă →

Lasa un comentariu

Blog

RSS

8 SFATURI PENTRU REDUCEREA DURERILOR MUSCULARE

De Pansiprod Distributie

Durerile musculare sunt foarte frecvente și nu iartă pe nimeni, așa că oricine riscă să se conrunte la un moment dat cu un disconfort la...

Citeste mai mult